Personal tools

Document Actions

Austrálie 2007

by Petra Krausová last modified 2007-12-18 17:34

Letošní závodní sezóna nám začíná hlavou dolů, v Austrálii. Mají tu vlastně opačně úplně všechno - jezdí se tu vlevo, volant taky na špatné straně, klíčky se do zámku strkají zoubky nahoru, měsíc když má "D" tak couvá a nasvícené jsou tu severní stráně.

Pátého února jsme se „náhodně potkali“ s Davidem, Tomášem, Renčou a Karlíkem na Ruzyňském letišti a vyrazili na dlouhý let přes Arábii (Bahrain) do Sydney. Tam jsme na letišti v deset hodin večer, s troškou štěstí, zapůjčili poslední auto z půjčoven a vyrazili hledat místo k přespání. To se nám nakonec podařilo na startovačce Stenwellpark jižně od Sydney. Doufali jsme, že si tam zalítáme, ale marně. Svahovačka na útesech nad mořem tam musí být úžasná, ale asi jen málo kdy. To nám došlo až když se Tomáš přiznal, že přes čtvrtou návštěvu Stenwellparku ještě ani jednou neletěl.
Celkem nadšeně jsme vyrazili na pláž, kitovat. Blízko u břehu jsem byla nervózní z vln a na volném moři jsem vyhlížela, kdy se za mnou objeví žraločí ploutev. Vzhledem k tomu, že jsme u vody strávili celý den a nikoho z nás nenapadlo namazat se nejen slivovicí, ale i krémem, byli jsme večer všichni „trošku“ do ruda. Ale jinak to bylo úžasné a hned jak nám skončí závody, pojedeme zas. :-)
Následoval přesun do kopců, do městečka Bright, kde se letí závod Bright Open. Ten jsme zvolili jako výborný trénink pro mistrovství světa. Při tréninkovém dni před tréninkem :-) jsme zjistili, že zdejší podmínky s poměrně silným větrem, turbulentníma stoupákama až kolem 9 m/s prověří nás i naše nové padáčky.
Teď za sebou máme pět dnů závodu a tři platná kola, při kterých nebylo výjimkou stoupání až 10 m/s a kdy jsem byla moc ráda, že můj nový Magus se tváří jako mooooc hodný padáček. No, ale přiznávám, že záložák jsem si po tréninkovém dni „pro jistotu“ nechala přebalit :-)

A teď trochu nudného popisování závodu:

První kolo byl plochý trojúhelník o délce 43 kilometrů, který se nakonec díky silnému větru podařilo doletět jen třem pilotům. Nejrychlejší byl Tomáš a vyhrál kolo s celkem suveréním náskokem před dvěma Australany. Mně se sice podařilo první půlku letu držet krok s první partičkou, ale pak jsem udělala chybku a byla daleko za všema, zaletěla si tak o deset kilometrů a byla ráda když jsem vybojovala alespoň osmé místo v kole.
Druhý den foukal opravdu silný vítr, ani se nám nechtělo na start, ale organizátoři se stále tvářili že poletíme. Nakonec dostali rozum a hvízdli to. Na dalším briefingu se pak chválili, jak to dobře udělali, protože ve vedlejším údolí nelítali ani větroně kvůli silnému větru.
Třetí den byl vítr opět silný, tak jsme odjeli do rovin, na startoviště Pines. Hledání startoviště chtěli vyřešit tím, že všechny auta vyrazily společně v konvoji. To však netušili, že Češi musí ještě natankovat a konvoj bude stejně čekat, než je po třiceti kilometrech mineme a pak zas najdeme. :-)
Kopeček tam byl celkem malý ale my „hosté“ jsme se cítili jak doma. Mě to připomínalo Ranou u Loun, Tomášovi Šumice u Brna. A tak jsme se do vzduchu vrhli první, chvilku po otevření startovního okna. Letěli jsme speed run 75 kilometrů rovinama a byl to opravdu nádherný let. Naše první partička asi šesti pilotů se celkem hecovala a snažila se letět rychle a tak jsme v cíli byli za necelé dvě hodiny. Od ostatních jsme si tak vyrobili více než půlhodinový odstup.
Čtvrtý den jsme odstartovali z kopců a naplánováno bylo přes 70 km, ale kvůli silnému větru bylo kolo zrušené ještě před otevřením startovní kružnice.
Dnes jsme letěli třetí kolo, 55 kilometrů dlouhý race. Byl to cik cak let kolem startu, protože jsme měli předpověď bouřek. To nakonec vyšlo a v půl třetí, kdy jsme byli první čtyři padáky v cíli, se pořadatelé rozhodli kolo zastavit. Mají tu však pravidlo, že čas zastavení kola je o deset minut dříve než to zahlásí, a tak nás to asi posune těsně před cíl. Výsledky ještě nejsou, ale doufám, že si ze šestého místa (z pánské konkurence), kde jsem byla ráno, ještě trošku polepším. Tomáš vede a vedení by mu mělo po dnešku vydržet. Karlík na tom byl ještě ráno dost dobře, třetí, ale jeho dnešní let popíšu jeho slovy: „stoupáky střídaly klesáky, až ten poslední nic nevystřídalo“ Jen pro úplnost dodám, že zatímco všechny nasávala bouřka, Karlík vyhnil… teď se však už o lítání prý nebudeme bavit, jdeme na pivo.
Tyhle závody nám končí až o víkendu, tak máme ještě čas si pořádně polepšit, nebo pohoršit… Tak držte palce, ať se nám do té první pětky moc Australanů mezi Čechy nevměstná :-)

Ještě musím nějak vysvětlit, proč jsem doteď nenapsala, ale fakt jim tu nefungovalo připojení… tak snad už to dál bude lepší. Slibuju, že budu psát co mi síly stačí… :-)

Další detaily včetně track logů a výsledků najdete na www.bright321.net . Jen nezapomeňte, že už nejsem Krausová, ale jsou to mé první závody jako Petra Slívová :-)

Ahoj Petra

Powered by Plone CMS, the Open Source Content Management System

This site conforms to the following standards: